Przydatne narzędzia dla freelancerów.

Bycie freelancerem to dziś sposób na życie niejednego z nas. Działamy całkowicie jako wolni strzelcy lub częściowo, będąc wciąż na etacie. Jednak to, co sprawia, że chcemy uprawiać wolny zawód to fakt, iż sami możemy organizować swoją pracę. Aby jednak ją ułatwić, każdy z freelancerów ma kilka sprawdzonych programów lub stron, które ułatwiają mu zadania. Pomagają stworzyć grafikę lub zaplanować posty. Pomagają się skupić. Zobaczcie co może się Wam przydać.

Dla specjalistów social media

Specjaliści social media mają na głowie kilka kanałów społecznościowych. Muszą pamiętać o nowinkach na Twitterze, postach dla Facebooka i zdjęciach na Instagrama. Ich głównym problemem jest kreacja wizualna postów oraz planowanie. W końcu każdy z nas czasami jest gapą i zapomni ręcznie wrzucić post. Dlatego prezentujemy dwa sprytne narzędzia, rozwiązujące zarówno problem harmonogramu postów jak i pomysłu na to – jak właściwie powinien on wyglądać.

  • 1. Hootsuite
  • Program do planowania wpisów na różnych kanałach. Dzięki niemu posty na Instagrama, LinkedIna czy Facebooka trzymamy w jednym miejscu i z niego rozporządzamy ich planowaniem. Darmowa wersja dopuszcza publikację dla 3 różnych profili. Zaplanuj raz i nie martw się, że o czymś zapomnisz.

  • 2. Pagemodo
  • Program do szybkiej kreacji postów, konkursów i coverphoto. Umożliwia bezpośrednie publikowanie postów z kokpitu. Zaskakuje ciekawymi rozwiązaniami graficznymi. Znajdziemy na nim zarówno pomysł dla fanpage`a sklepu z ubraniami jak i firmy budowlanej. Kilka kliknięć i mamy ciekawą grafikę – bez super umiejętności graficznych.

    Dla copywriterów

    Copywriterzy mają na głowie pisanie ciekawych tesktów, researche oraz korektę stylistyczną i ortograficzną. Niekiedy muszą również przygotowywać treści seo. Czasami bywa jednak tak, że brak weny lub całkowite rozproszenie sprawia, że z godziny poświęconej na krótki tekst, zadanie rozwleka się na pół dnia zmarnowane przed ekranem monitora. Dlatego wymyślono kilka aplikacji usprawniających działania copywriterów.

  • 1. WhiteRoom/DarkRoom
  • Ile to razy pisząc tekst, zbaczaliśmy na chwilkę tylko po to by..sprawdzić nowe zdjęcia na Facebooku, pogodę, maila i jeszcze tylko przeczytać nową plotkę na Pudelku? Aby nie rozpraszać się niepotrzebnie aplikacja

    Aplikacja WhiteRoom jest przeznaczona na komputery Mac, a jej bliźniacza wersja, DarkRoom, współpracuje z Windowsem.

  •  2.Scrivener
  • Świetne rozwiązanie dla osób, które pracują nad zaawansowanymi i specjalistycznymi tekstami. Scrivener zapisze je dla ciebie w docelowym miejscu i podzieli ekran aplikacji na połowy tak, abyś na jednej mógl mieć szkic tekstu, a na drugiej połowie potrzebny materiał, na którym pracujesz.

  • 3. SB4 Edytor
  • Program do tworzenia artykułów synonimicznych. Ułatwia znajdowanie synonimów do wybranych słów. Możesz generować teksty automatycznie (jednak nie są zbyt dokładne) jak i ręcznie. Tak czy owak – wielkie ułatwienie!

    Dla grafików

    Graficy korzystają z całej masy programów rozpoczynając od Affinity Photo kończąc na Pakiecie Adobe . Czasami jednak braku weny i pomysłowości nie da się rozwiązać jednym kliknięciem w wybranym programie graficznym. Musimy szukać inspiracji na zewnątrz.

  • 1. www.easel.ly
  • Czyli raj dla osób tworzących infografiki. Na tej stronie znajdziemy gotowe elementy, przykłady i pomysły na proste i ładne grafiki. Statystyki już nie sprawią nam żadnego problemu a dla naszych odbiorców nudna treść zaszyfrowana w procentach stanie się barwną i ciekawą przygodą.

  • 2. www.fotor.com
  • Kiedy żaden układ na naszej grafice nie zdaje egzaminu warto sięgnąć po gotowe rozwiązania. Proste ramki – witraże, sprawią, że nasze grafiki szybko nabiorą ciekawego wyglądu. Dzięki prostemu układowi nawet początkujący w grafice szybko uporają się ze zdjęciami i nadadzą im nowoczesny styl.

  • 3. http://hex.colorrrs.com/
  • Darmowy konwerter kolorów w formacie hex na rgb i na odwrót. Mała rzecz, a jaka przydatna!

    Tip dla wszystkich freelancerów

    To oczywiście tylko kilka pomysłów na to, jak usprawnić swoją pracę. Dla jednych ważna będzie inspiracja dla innych skupienie. Wybierz aplikację, która najbardziej odpowiada Twojemu typowi pracy i sprawdź jak zaplanowane zadania idą szybciej!

    Dodatkowo dla wszystkich freelancerów, niezależnie od bliskiej im dziedziny, dedykowane jest mnóstwo programów zarządzających czasem i projektami: Focus Booster, 30/30 czy Remember the milk. Tylko od nas zależy, który z nich okaże się dla nas najlepszy.

    Może Ci się również spodoba

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    60 − 56 =