Potencjał blogów jako narzędzi marketingowych.

Popularność bloga

Blogerzy i blogerki to dziś osobna kasta znanych i lubianych osób publicznych. Dzięki blogosferze wybijają się poprzez swoje witryny, opisując to, na czym znają się najlepiej. Gry komputerowe, kulinaria, moda, zwierzęta czy parodie to ulubione tematy internetowych czytelników.

Blogi stają się więc nowym sposobem na zarabianie oraz marketing. W jaki sposób można je wykorzystać? Zobaczcie poniższy tekst i odkryjcie moc blogów i ich właścicieli.

1# Blogi eksperckie – idealne dla sklepów online

Sprzedajesz produkty online? Jeśli tak, to idealnym rozwiązaniem dla Ciebie będzie blog ekspercki. Możesz na nim umieszczać recenzje swoich produktów, opisywać ich wady i zalety oraz sytuacje, w których najlepiej się z nich korzysta. Taki rodzaj bloga będzie idealny dla sklepów z urządzeniami AGD, technicznym sprzętem czy grami komputerowymi. Czytelnicy takich tematów pragną bowiem konkretnych porównań, danych czy statystyk sprzętu. Blogi z bardzo technicznymi i prostymi opisami, będą świetnie sobie radzić także w branży medycznej lub motoryzacyjnej. Tutaj liczą się twarde dane: moc, siła, spalanie, wytrzymałość baterii itp.

2# Blogi kulinarne – świetne, dla sklepów spożywczych

Blogi kulinarne to doskonałe rozwiązanie zarówno dla osób które, kochają gotować jak i dla branż spożywczych. Sklepy oferujące produkty, takie jak: warzywa, mięsa czy nabiał doskonale wypromują się dzięki sprawdzonym przepisom umieszczonym na blogu. Oczywiście w takim wypadku nie obejdzie się także bez lokowania produktu. Piekąc ciasto umieszczamy rodzaj mąki z której powstaje wypiek lub czekolady, z której będzie polewa. Najlepiej gdy wszystkie produkty z przepisu są dostępne w naszym sklepie.

Jeśli nie posiadamy sklepi online, możemy podjąć współpracę z takowym. My umieścimy jego produkty w naszych przepisach, otrzymując za to odpowiednie wynagrodzenie, natomiast sklep otrzyma reklamę, która zachęci użytkowników bloga do zakupów.

3# Blogi modowe – doskonałe dla butików odzieżowych i sieciówek

To chyba pierwsze blogi, które przebiły się z otchłani blogosfery. Każdy z nas kojarzy pojęcie takie jak „szafiarka” lub „blogerka modowa”. To właśnie one kreują trendy a ubrania, w których się pokazują rozchodzą się jak ciepłe bułeczki.

Warto więc, jak w wypadku blogów kulinarnych, nawiązywać współpracę z blogerkami. Ubrane w ciuchy sygnowane naszą marką, podbiją ich popularność a my zyskamy źródło reklamy na witrynie z ogromnym ruchem.

Oczywiście sami możemy także prowadzić bloga w postaci look booka, czyli zdjęć, na których pokażemy modowe inspiracje. Każda forma uzewnętrznienia naszych ubrań będzie dobra.

4# Blogi jako narzędzie marketingowe

Jak więc widzimy, na tych 3 prostych przykładach, blog to doskonałe narzędzie marketingowe. Musimy jednak zastanowić się, co bardziej się nam opłaca – stworzenie własnej witryny czy zlecenie promowania produktów osobom, które już posiadają pewną pozycję w tym świecie.

Warto przekalkulować sobie koszt takiego wpisu sponsorowanego oraz czas, pracę i koszty tworzenia takiego bloga od zera. Musimy bowiem mieć świadomość, że tworzenie wpisów lub przygotowywanie dań wraz z oprawą graficzną, trwa czasami dzień lub dwa. Do tego dochodzi praca copywritera oraz agencji reklamowej, aby takiego bloga odpowiednio wypozycjonować.

Blogi mają bardzo dużą moc oddziaływania, dlatego warto zastanowić się nad wprowadzeniem ich jako kanału reklamowego. Mimo, że nie należą do najtańszych rozwiązań mogą nam przynieść spory zwrot.

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

+ 85 = 90