Potwierdzenie adresu e-mail domeny globalnej

Weryfikacja adresu e-mail

Od 2014 każdy abonent domeny globalnej, czyli takiej z rozszerzeniem np. .com, .net, .info, .org, .biz, w momencie dokonania operacji na domenie, musi potwierdzić swój kontaktowy adres e-mail. Do operacji, które determinują ten wymóg należą:
– transfer domeny globalnej do innego operatora,
– rejestracja domeny globalnej,
– zmiana danych abonenta domeny.
Weryfikacja taka następuje wyłącznie poprzez kliknięcie linku z wiadomości otrzymanej od ICANN (ang. Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) – jest to jednostka, która odpowiada za kontrolę adresów domen globalnych na całym świecie. Wiadomość zaczyna się od następującej treści:

Dear registrant or prospective registrant, due to the requirements under the ICANN Registrar Accreditation Agreement we are required to confirm the validity of the email address provided for the domain name registration application or contact creation. The domain(s) listed below were registered/updated with your e-mail address in the domain owner contact. It is now mandatory that you confirm the accessibility of your email address. Verification required until / Domain Name ......

i powinna wyglądać mniej więcej tak:

Wiadomości tego typu wysyłane są w dniu dokonania operacji, jeśli nie dokonamy potwierdzenia są one przesyłane ponownie w 5, 10 i 13 dniu po wykonaniu operacji. Jeżeli nie dokonamy stosownej weryfikacji w ciągu 15 dni nasza domena zostanie zablokowana i przejdzie w tryb client hold, a w przeglądarce, po wpisaniu nazwy naszej domeny, pojawi się następujący komunikat:


This domain has been suspended due to non-completion of an ICANN-mandated contact verification.
As part of the ongoing effort to improve contact quality, the Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN) requires validation for each registrant contact registering a generic TLD. This is required since January 1, 2014 for all gTLDs.
If the domain registrant’s email address is not verified by the registrant, the domain must be suspended.
Why has this domain been suspended?
....................
Komunikat o uśpionej domenie (domain suspendend)

Co zrobić gdy domena przestała działać i ma status client hold?

Poszukaj maila weryfikacyjnego

Wystarczy poszukać maila weryfikacyjnego, o którym mowa w poprzednim rozdziale. Następnie kliknąć w link, który się w nim znajduje – taka akcja spowoduje potwierdzenie nowego adresu email. A co jeżeli nie jesteśmy pewni autentyczności maila? Należy sprawdzić stopkę wiadomości, powinien tam znajdować się podpis naszego rejestratora, lub Your ICANN Accredited Registrar.

Następnie możemy sprawdzić, czy linki kierują nas pod adres domeny emailverification.info lub e-mailverification.info

oraz czy nadawcą wiadomości jest adres noreply@emailverification.info.
Jeśli wszystko się zgadza możemy dokonać weryfikacji, klikając w link, a funkcjonowanie domeny zostanie przywrócone. Jeżeli nie jesteś pewny czy jest to prawdziwa wiadomość od ICANN i masz wątpliwości to zawsze możesz skontaktować się ze swoim dostawcą hostingu lub rejestratorem domeny.

Po kliknięciu w mail powinna pojawić się strona z potwierdzeniem weryfikacji, na której należy jeszcze tylko potwierdzić operację przyciskiem Verify .

Po tej operacji otrzymamy potwierdzenie podobnej treści

co oznacza że operacja przebiegła poprawnie.

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

2 + 8 =