Uporządkuj swoją stronę na wiosnę!
przez Kinga Pałka · Opublikowano · Zaktualizowano
Twoja wizytówka musi być uporządkowana
Wiosna to czas porządków i zmian. Dlatego warto zastanowić się nad tym, czy aby nasza strona nie potrzebuje małego odświeżenia. Mimo, że na pierwszy rzut oka może wydawać się, że z naszą witryną jest wszystko ok, to jednak często, jak w starym garażu, kryje w swoich zakamarkach niepotrzebne śmieci. Nie bójmy się zatem wkroczyć z miotłą w html-owy świat i przeprowadzić małą rewolucję!
Zacznijmy od środka: Wtyczki i pluginy
Wtyczki i pluginy sprawiają, że nasza strona staje się bardziej indywidualna i dopasowana do właściciela. Dodajemy je, by witryna posiadała elementy, które czynią ją funkcjonalną i wyjątkową. Jednak kiedy przeglądniemy pluginy, które były instalowane kilka miesięcy, a może nawet i lat wstecz, może okazać się…że połowa z nich nie jest nam potrzebna! Wtyczki mogą również zwiększać ilość włamań do strony.
Dlatego przejrzyjmy każdą z nich i zastanówmy się czy jest warta tego, by wciąż tkwić w naszym kokpicie. Możliwe, że niektóre przestarzałe wtyczki da się zastąpić nowszymi lub że, tak naprawdę, nie są nam one wcale potrzebne!
User Experience: Użyteczność Twojej strony.
Twoja strona, nie ważne czy jest blogiem, sklepem czy witryną wizytówką, musi być funkcjonalna dla jej użytkownika. Badania firmy Chartbeat pokazują, że 55% użytkowników, którzy otwierają stronę internetową, spędza na niej mniej niż 15 sekund. Jeśli w ciągu tych 15 sekund klient/czytelnik nie znajdzie tego co chce uzyskać, zamknie naszą witrynę i pójdzie do szeroko rozumianej konkurencji.
Oto kilka ważnych wskazówek:
- Menu strony powinno być zawsze widoczne i intuicyjne.
- Eksponowane produkty/usługi powinny być jasno i wyraźnie wyeksponowane
- Za ciężkie grafiki czy filmy video powinny być usunięte lub zmienione na mniejsze tak, aby nie spowalniać działania strony.
Nowa strona – nowy design.
Być może nasza strona żyje własnym życiem i nie za często spoglądamy na to, co się na niej dzieje. Niestety to ogromny błąd! Mimo braku czasu i zabiegania, poświęćmy chwilę naszej witrynie i przyjrzyjmy się jej okiem klienta. Jesteśmy wzrokowcami a „ładny papierek” może sporo zmienić. W końcu sami często sugerujemy się wyglądem produktu. A strona internetowa ma działać jak wabik.
Pomyślmy więc o obecnych trendach i o tym, co nam się podoba. Jeśli sami nie potrafimy ocenić wizualnej szaty naszej strony poprośmy kogoś bliskiego by rzucił na nią okiem.
Zmieńmy kolory na modne i przyjemne dla oka. Uprośćmy elementy, które mogłyby rozpraszać użytkownika. Wyeksponujmy najważniejszą promocję, produkt lub usługę. I…podglądnijmy konkurencję. Warto być trendy!
Wiosenne porządki z korzyścią dla dwóch stron
Kilka kroków do zmiany strony na wiosnę może przynieść za sobą obopólne korzyści. Dzięki drobnym poprawkom, klient lub czytelnik odwiedzający naszą stronę, odczuje różnicę w jej wyglądzie lub funkcjonowaniu. My natomiast z pewnością zanotujemy więcej wejść i zwiększony ruch. Wszystko to ma w końcu prowadzić do prostej zasady: Zadowolony klient, zadowolony właściciel strony.
Najnowsze komentarze