Blokada poczty email na adres IP

Bezpieczna poczta w Wer.pl

W Wer.pl dbamy o bezpieczeństwo twojej poczty. Twoja korespondencja email zawiera często cenne informacje i zapewne nie chcesz, żeby ktoś niepowołany dostał się do twojej poczty i zapoznał się z jej korespondencją. Dlatego też stosujemy szereg zabezpieczeń, które mają na celu zabezpieczenie twojej poczty email, w tym przede wszystkim silne hasła. Dlatego:
– wymagamy, aby każde nowe hasło do poczty składało się m.in. z 10 znaków,
– zawierało zarówno duże jak i małe litery,
– posiadało 2 cyfry oraz 2 znaki specjalne.

Aby twoja poczta była bezpieczna należy pamiętać aby korzystać z bezpiecznego połączenia SSL. O tym jak to zrobić warto przeczytać na stronach https://wer.pl/konfiguracja-poczty-email .

Spis treści

Dlaczego blokujemy adresy IP
Jak sprawdzić czy mój adres IP został zablokowany
Przyczyny blokady mojego IP
Jak rozwiązać problem z blokadą adresu IP

Dlaczego blokujemy wybrane adresy IP

Odcinamy potencjalnych hakerów

Ustawienie silnego hasło nie wystarcza do zabezpieczenia twojej poczty email. Osoby niepowołane posługują się specjalnymi skryptami i aplikacjami do odgadnięcia hasła. Aplikacje te mają za zadanie odgadnąć hasło próbując logować się automatycznie tysiące, miliony a nieraz nawet i dużo więcej razy wykorzystując różne kombinacje haseł. Dlatego też w takiej sytuacji wkracza nasze oprogramowanie zabezpieczające. Jeżeli widzimy wielokrotne próby tego typu operacji (z błędnym hasłem) to odcinamy dostęp do naszych serwerów. Oczywiście odcięcie jest selektywne – to jest odcinamy tylko adresy IP z których zanotujemy takie incydenty.

Niestety takie rozwiązanie ma czasem swoje wady. Przykładowo w sytuacji gdy:
– zmienisz hasło do konta email i zapomnisz zaktualizować swoje hasło na jednym z urządzeń,
– podasz nieprawidłowy adres serwera poczty przychodzącej lub wychodzącej,
nasze oprogramowanie zabezpieczające może również zablokować twój dostępowy adres IP. Dlaczego? Otóż potraktuje cię jako intruza – bo urządzenie z twojej sieci zaczyna wielokrotnie logować się za pomocą starego nieaktualnego hasła. A to skutkuje tym, że nie możesz połączyć się z serwerem w celu odebrania lub wysyłki nowej poczty email.

Jak sprawdzić czy mój adres IP został zablokowany

Przyczyny braku dostępu do poczty mogą być różne. Jeżeli podejrzewasz, że twój adres IP został zablokowany przez nasze zabezpieczenia skontaktuj się ze swoim dostawcą hostingu. Wcześniej proszę sprawdź z jakiego zewnętrznego adresu IP łączysz się z internetem, aby twój dostawca mógł sprawdzić czy IP został zablokowany. Można to zrobić np. na stronie: https://wer.pl/moj-adres-ip .

Przyczyny blokady mojego adresu IP

Jeżeli okaże się, że twój adres IP został zablokowany to mogą być tego 2 rodzaje przyczyn.

Otrzymałeś od operatora internetu zablokowany adres IP

Jeżeli nie wykonywałeś żadnej zmiany konfiguracji kont poczty email, w szczególności adresów serwerów poczty i haseł, a jednocześnie twój dostawca internetu przydziela ci dynamiczny adres IP (czyli taki który zmienia się np. co dzień lub po włączeniu routera) to może się okazać, że dostawca przydzielił ci adres IP, który już był wcześniej zablokowany.

W tej sytuacji można spróbować zrestartować router dostępowy do internetu uzyskując w ten sposób od operatora inny adres IP . Inny adres IP to inna – niezablokowana droga dzięki której wchodzimy do wirtualnego świata internetu. Alternatywnie można zawnioskować do operatora hostingu z prośbą o zdjęcie blokady.

Twoja błędna konfiguracja przyczyniła się do blokowy adresu IP

Bardzo prawdopodobne jest, że któreś z urządzeń zlokalizowane w twojej sieci ma nieprawidłową konfigurację i w tej sytuacji próbuje się błędnie autoryzować do naszego serwera poczty i w konsekwencji dochodzi do blokady.

W tej sytuacji warto skontaktować się dostawcą hostingu, który wskaże wtedy co jest dokładną przyczyną blokady – tj. otrzymasz informację do którego konta poczty logowanie było nieprawidłowe. Ta cenna informacja pozwoli zorientować się, które urządzenie w twojej sieci może generować problem.

Mój adres IP jest sukcesywnie blokowany

Jak rozwiązać problem częstej blokady adresu IP

Jeżeli do blokad twojego adresu IP dochodzi często to na pewno problem dotyczy co najmniej jednego urządzenia w twojej sieci. Wtedy najpierw należy uzyskać informację od dostawcy hostingu do którego konta następują nieprawidłowe logowania. Na tej podstawie możemy wytypować urządzenia, na których dane konto może być skonfigurowane.

W sytuacji gdy wiemy już jakie konto email jest przyczyną problemów to należy zweryfikować konfigurację kont poczty na wszystkich urządzaniach na których to konto email jest używane. W szczególności sprawdzić powinniśmy:
– adresy serwera poczty przychodzącej (POP3 lub IMAP),
– adresy serwera poczty wychodzącej (SMTP),
– zapisane hasła do konta email.

Zgodnie z wcześniejszą informacją źródłem problemów mogą być wszystkie urządzenia na których konto mogło być skonfigurowane. Czyli musimy sprawdzić zarówno komputery jak i laptopy, telefony i tablety. Co więcej weryfikacji musimy poddać każdą aplikację do poczty na której jest zainstalowana na ww. urządzeniach.

Niestety często jest tak, że zapominamy o aplikacji która była przez chwilę używana. Z doświadczania wiemy, że warto sprawdzić również aplikację Poczta, która domyślnie instaluje się z systemem Windows.

Po jakim czasie następuje blokada

Warto dodać, że nie wystarczy raz podać błędne hasło aby dostęp z danego adresu IP został zablokowany. Prób logowania do poczty musi być naprawdę sporo. Z drugiej strony jednak trzeba mieć świadomość, że w zależności od typu i konfiguracji programu pocztowego takich logowań może być znaczna ilość w dość krótkim odstępie czasu.

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

11 − 5 =