Jakie błędy popełniamy przy tworzeniu stron internetowych dla firm?

Jak unikać błędów przy tworzeniu strony www

Strona firmowa jest wizytówką działalności. Jej kolory, układ menu, zdjęcia oraz jakość tekstu powinny tworzyć harmonijną całość. Niestety często bywa tak, że strona firmowa zamiast przyciągać, odstrasza! Jakie błędy najczęściej popełniamy przy projektowaniu i tworzeniu stron www?

Źle dobrana lub pominięta grupa docelowa

Projektując swoją stronę często kierujemy się jedynie własnym gustem. Zapominamy, że witryna musi być dostosowana do osób, którym dedykowany jest nasz produkt bądź usługa. Przykładowo: jeśli sprzedajemy artykuły dziecięce, nie powinniśmy robić ciemnej i zbyt prostej strony, ponieważ nie będzie ona kojarzona z domowym ciepłem i artykułami dziecięcymi, a z luksusowym produktem o wysokiej cenie. Podobnie rzecz się ma w sytuacji, gdy nasz produkt zalicza się do górnej półki, a nasza strona wyglądem przypomina średniej klasy supermarket.

Także język, jakim się posługujemy, jest bardzo ważny. Strona skierowana do ekspertów w danej dziedzinie, może być napisana trudnym i specjalistycznym językiem, z uwagi na to, że jej czytelnicy będą się doskonale poruszać w tej tematyce. Jeśli jednak czytelnikiem naszej witryny jest osoba, która nie jest zaznajomiona z tematem, to nasze teksty nie powinny zawierać zbyt wielu niezrozumiałych słów.

Brak słów kluczowych

Idąc tropem tekstów, warto zwrócić uwagę, także na słowa kluczowe zawarte na naszej stronie. Oczywiście jest to już osobny temat, związany z pozycjonowaniem i optymalizacją strony, jednak warto podkreślić najważniejsze rzeczy, którymi zajmuje się twoja firma.

Dzięki zawartym słowom kluczowym, użytkownikom łatwiej będzie odnaleźć twoją stronę podczas wpisywania wybranych haseł do wyszukiwarki. Nie zapominajmy o zasadzie „content is king” czyli o tym, że dobra i niepowtarzalna treść, to połowa sukcesu!

Nieprzejrzyste menu

Wiele osób, chcąc stworzyć niepowtarzalne strony, zapomina o ich podstawowej cesze – funkcjonalności. Dlatego, tworząc menu do strony, pamiętajmy, że powinno być ono przejrzyste i łatwe w obsłudze.

Wyeksponujmy najważniejsze punkty, takie jak kontakt, kategorie sprzedażowe produktów lub usług oraz zakładkę, zawierającą kilka zdań o firmie. Jeśli posiadamy referencje warto wyeksponować je na pierwszej stronie, tak aby klienci szybciej zaufali naszej marce.

Nie warto bawić się z chowanym menu. Może i wygląda efektownie, jednak czy pomoże przyszłemu użytkownikowi w szybkim zakupie?

W końcu na każdej stronie internetowej chodzi o to, by po 2-3 kliknięciach uzyskać upragniony produkt lub usługę.

Szata kolorystyczna i dynamika strony

Kolejnym błędem popełnianym przez posiadaczy stron internetowych jest zły dobór kolorystyki. Internet rządzi się swoimi prawami, a niektóre kolory już dawno wyszły z mody. Dlatego postawmy na barwy, które przyciągną uwagę, ale nie będą kojarzone z minioną epoką.

Użycie kolorów takich jak: zieleń moro, bordowy czy śliwkowy fiolet mogą być ryzykownym posunięciem. W końcu szata kolorystyczna strony silnie oddziałuje na odczucia jej użytkownika. Jeśli postawimy na ciemne kolory, strona oraz nasz produkt wydadzą się potencjalnemu klientowi bardziej eleganckie, pastele dobrze sprawdzają się w produktach skierowanych do kobiet, zaś neonowe barwy przyciągają oko i odświeżają stronę.

Kolory nadają stronie swoistą dynamikę i to w wielu przypadkach od nich zależy, jak będziemy odbierani przez użytkowników Internetu.

Testy strony na grupie docelowej

Oczywiście błędów w stronie może być wiele, ale nikt nie wytknie ich tak, jak testowa grupa docelowa. Pokaż stronę 10-20 osobom, do których mogłaby być skierowana i zapytaj ich o zdanie. Czy według nich kolory pasują do naszej marki, czy szybko znaleźli wybrany produkt, co im się nie podoba a co powinniśmy zmienić.

Opierając się na zdaniu grupy użytkowników, nawet małej, którzy przetestują naszą stronę, może dostrzeżemy pewne niedociągnięcia, których przedtem nie widzieliśmy?

Warto przeprowadzić krótki test, aby zobaczyć witrynę oczami naszych użytkowników. Jeśli nie będą oni mieli większych uwag, możemy oficjalnie przedstawić społeczności Internetowej naszą nową witrynę.

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

+ 21 = 26