Zwiększ wiarygodność Twojej strony z certyfikatem SSL
przez Wer.pl · Opublikowano · Zaktualizowano
Certyfikat SSL – bezpieczeństwo i zaufanie
Jak pokazują badania TNS Research, aż 72% internautów przynajmniej raz opuściło witrynę, która wydała im się niebezpieczna. Użytkownicy w coraz większym stopniu zwracają uwagę na bezpieczeństwo stron, rośnie także ich świadomość dotycząca zagrożeń, które mogą spotkać w sieci. Zaufany sklep daje Klientom poczucie bezpieczeństwa, jednocześnie otwierając ich na nowe kanały sprzedaży. Jednym słowem – taki sklep sprzedaje więcej.
Certyfikat SSL – gwarancja bezpieczeństwa danych
Gwarancje bezpieczeństwa danych w trakcie ich przesyłania zapewnia narzędzie jakim jest certyfikat SSL. Dane, które są przesyłane przy użyciu protokołu HTTPS, są zabezpieczone protokołem Transport Layer Security, zapewniającym trójstopniową ochronę. Ochrona ta polega na zaszyfrowaniu i integralności danych, a także uniemożliwieniu przekierowania do fałszywej strony internetowej.
Weryfikacja czy strona, z której korzystamy, posiada certyfikat SSL, jest bardzo prosta. W adresie stron, które mają zainstalowany certyfikat zobaczymy https://, natomiast w przypadku stron działających bez certyfikatu będzie to http://.
Rodzaje certyfikatów SSL
Certyfikaty, które oferują firmy hostingowe, różnią się od siebie poziomem zabezpieczeń oraz ochroną użytkowników. Pierwszym z typów certyfikatów jest certyfikat klasy DV (Domain Validation). Szyfruje on transmisje informacji w certyfikowanej domenie i zapewnia ochronę prywatności użytkowników korzystających ze strony www. Weryfikacja podmiotu występującego o certyfikat następuje automatycznie i nie wiąże się z koniecznością przesyłania dokumentów rejestrowych firmy. Wyższy poziom zabezpieczeń zapewnią certyfikaty klasy OV (Organization Validation). Do wydania certyfikatu niezbędna jest weryfikacja domeny oraz organizacji wnioskującej. Certyfikaty klasy EV (Extended Validaton) to natomiast certyfikaty o najwyższym zaufaniu. Wiążą się nie tylko z koniecznością weryfikacji domeny, ale również pełną weryfikacją organizacji, która wnioskuje o certyfikat oraz dodatkową weryfikacją telefoniczną. Certyfikaty SSL klasy EV oferują tym samym najwyższy prestiż.
Potrzebują go Twoi Klienci, wymaga go Facebook i Google
Jeszcze jakiś czas temu często można było usłyszeć stwierdzenie: „wolę kupić to w sklepie stacjonarnym niż w Internecie”. Obecnie nawyki konsumenckie znacznie się zmieniły, a e-sklepy cieszą się rosnącym zaufaniem. Warto jednak pamiętać, że bezpieczeństwo w sklepie internetowym jest bardzo istotnym czynnikiem dla potencjalnych Klientów. Konieczność posiadania certyfikatu SSL potwierdzają chociażby wyniki badań TNS Research, które pokazują, że 91% użytkowników zdecydowałoby się pozostać w sklepie internetowym, gdyby posiadał i informował o zabezpieczeniach danych i transakcji. Certyfikat SSL wymagany jest także wtedy, kiedy chcemy prowadzić sklep na Facebooku czy też kampanię produktową Google Adwords. Również sama polityka Google zmierza ku zwiększaniu zaufania witryn internetowych, stąd też promowanie w wynikach wyszukiwania stron, które posiadają certyfikat SSL.
Bezpieczeństwo użytkowników staje się wysokim priorytetem, a Klienci chętniej dokonują zakupów w sklepach, którym ufają. Jeśli i Ty chcesz zmniejszyć współczynnik niedokończonych transakcji, wynikających z braku odpowiednich zabezpieczeń, skorzystaj z oferty certyfikatów SSL i zabezpiecz swoją stronę internetową.
Najnowsze komentarze