Odpowiednia optymalizacja strony

Wielu z nas dopiero zaczyna stawiać pierwsze kroki w świecie stron internetowych. Każdy posiadacz witryny internetowej pragnie, by była ona estetyczna, ciekawa i przede wszystkim… widoczna w wyszukiwaniach Google. Co należy zatem zrobić, aby strona odniosła sukces. Wpływ na to mają zarówno algorytmy i roboty Google jak i sami użytkownicy.

Krok 1. Dobór nazwy witryny.

Nazwa witryny wiele mówi. Jeśli prowadzimy blog, warto w nazwie zawrzeć kilka słów o tym, czego dotyczy. Nie szukajmy zbyt skomplikowanej nazwy. Czasami wystarczy wybrać najprostsze rozwiązanie. Zamiast szukać wymyślnej nazwy poszukajmy takiej, która zapadnie w pamięć jak np. zdrowe-jedzenie.pl, 100-przepisów-Basi.pl itd. W sytuacji gdy posiadamy firmową stronę lub sklep, i jego nazwa jest równocześnie nazwą domeny, możemy dodać Meta tagi. Wtedy nagłówek naszej strony zamiast: transtex.pl będzie wyglądał tak: transtex.pl | Firma transportowa.

Krok 2. Odpowiednie kategorie.

Blog, strona firmowa czy sklep muszą być odpowiednio zoptymalizowane. Każdy użytkownik powinien móc poruszać się po nich w miarę intuicyjnie. Posegregowanie strony na kategorie lub podstrony pomoże w uporządkowaniu informacji. Użytkownikowi łatwiej będzie odnaleźć upragniony produkt lub post, jeśli znajdzie się on w odpowiedniej kategorii. Nie wkładajmy wszystkich wpisów i usług do jednego worka, gdyż wprowadzi to na stronę niepotrzebny chaos.

Krok 3. Grafiki i strona wizualna.

Większość ludzi jest wzrokowcami. Dlatego warto wyróżniać się spośród tysięcy innych blogów lub stron. W tym celu możemy użyć faviconu, czyli małego obrazka, który wyświetli się obok nazwy domeny w zakładce.

Po drugie – dobierzmy szablon strony lub bloga odpowiednio do prezentowanych treści. Jeżeli chcemy uzyskać efekt retro wybierzmy szablony o lekko rustykalnych charakterze. W sklepie internetowym kierujmy się raczej prostotą i minimalizmem, ponieważ będzie on wyświetlał się użytkownikom o bardzo różnych gustach.

Zdjęcia umieszczane na stronach powinny być dobrej jakości . Jeżeli nie posiadamy zdjęć lub grafik wykonanych przez nas samych, możemy taką bazę odnaleźć na darmowych bankach zdjęć . Nie zapominajmy o ustawieniu ALT obrazka ( tekstu alternatywnego obrazka).

Krok 4. Słowa kluczowe

Słowa kluczowe określają charakter strony. Są potrzebne w pozycjonowaniu ale nie tylko. Warto wyróżnić kilka słów ( lub zlepków słów), które będą widniały na pierwszej stronie, w kategoriach lub podstronach. Pozwoli to także na łatwiejsze odnalezienie nas przez użytkowników wyszukiwarki Google. Warto w planowaniu słów kluczowych skorzystać z narzędzia jakim jest planer słów Google. Pozwoli on nam precyzyjnie dobrać frazy a my będziemy mogli sprawdzić ich statystyki.

Krok 5. Treść.

Treść jest jednym z najważniejszych elementów strony. Merytoryczna, ciekawa, zawierająca porady lub wyczerpujące opisy produktów. Ważne, by była autorska a nie kopiowana z innej strony. Poświęćmy kilka minut na stworzenie unikatowych postów lub opisu naszych usług a zarówno Google jak i nasi użytkownicy docenią to.

 

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

70 − = 67